COIFFURE AWARD COUNTDOWN 2018: Carlos Ramos

21-12-2017

 

 “Ik ben veel collega’s tegengekomen die net zo gepassioneerd zijn als ik”

 
Carlos Ramos doet al jaren mee aan de Coiffure Award. Zijn klantenbestand is aardig uitgebreid sindsdien, zelfs de zoon van Will Smith is bij hem langsgekomen in de kappersstoel.
 
JE DOET AL JAREN MEE AAN DE COIFFURE AWARD, WAT IS JOUW AANPAK?
“Ik ben onbewust altijd bezig in mijn hoofd met beelden van kleuren en kapsels die met elkaar verbonden zijn. Ik reis veel en zelfs dan betrap ik me er op. Ik ben naar China, Macau en Hongkong geweest. Verschillende culturen spreken mij erg aan. Dit is voor mij dan ook een inspiratiebron voor de Coiffure Award.” 

HOE IS DE COIFFURE AWARD OP JE PAD GEKOMEN?
“Een goede vriendin van mij, van wie ik een zaak overnam, vertelde me in 2010 dat het leuk zou zijn om mee te doen aan de Coiffure Award. In 2011 ging ik met twee vrienden van mij, Nancy de Rijke en Alfredo Omana Padron, naar New York en Miami om videoclips te maken. Bij terugkeer in Nederland zijn we tot twee uur ’s nachts foto’s gaan schieten. We waren vol verbazing dat we genomineerd waren voor de categorie Heren Zuid. Heel spannend, want we wisten echt niet wat er van ons verwacht werd.”
 
WAT VOOR PROFIJT HEB JE TOT NU TOE VAN JE DEELNAME AAN DE COIFFURE AWARD GEHAD?
“Ik heb heel veel aan de Coiffure Award gehad, omdat ik veel gemotiveerde collega’s ben tegengekomen die net zo gepassioneerd zijn als ik. Daardoor ben ik zelf een veel betere kapper geworden. Daarnaast is het werk makkelijker geworden. De klanten komen uit heel Nederland en zelfs uit het buitenland. Ik heb bijvoorbeeld ook Jaden Smith geknipt, de zoon van Will Smith.”
 
HEB JE TIPS VOOR DE AANKOMENDE DEELNEMERS?
“Zet met je team een goed moodboard neer. Zo weet iedereen wat er van hen verwacht wordt. Leg goed uit aan je team wat je visie is.”
 
WAAROM ZOU JE HET IEMAND AANRADEN OM MEE TE DOEN AAN DE COIFFURE AWARD?
“Als kapper, liefhebber en werkgever raad ik iedereen aan om aan de Coiffure Award mee te doen. Je bedrijf en je klanten kunnen zien dat je meer doet dan de gemiddelde kapper in je omgeving en hierdoor kun je jezelf en je salon veel sterker positioneren.” 
 

 

Nieuwsoverzicht
Foto's uitreiking 2018